Thursday, April 17, 2014

Jerebu datang lagi..

Hai dan selamat pagi semua,

Pagi ni bangun di sulami bau asap. tengok-tengok dekat luar, jerebu teruk. adoiiii. kebelangan ni, banyak sungguh kebakaran. rasanya tiap-tiap hari ada kawasan terbakar. Ni lah bala yang Allah turunkan untuk umatnya bersyukur dan tunduk pada-Nya. 


  
 Lokasi : Dungun, Terengganu, Malaysia


Mana tak nya, kite ni sume suke merungut kan. saya pun. bukan apa kadang-kadang kite tak sedar mulut duk merungut. Tak bersyukur kan. Bile selalu hujan, cakap banjir. bile musim panas berpanjangan macam ni, kene catu air. 



Nasiblah, manusia tak pernah bersyukur. Oleh itu marilah kite same-same tinggalkan tabiat udoh ni. Orang kate orang kuat merungut ni tak bahagia tau! takotttt. Marilah kite menjadi umat yang BERSYUKUR. 




 

Nampak tak awan tu. berasap. bukan sebab embun ye.



 

Mari kita sama-sama doa supaya keadan kembali pulih dan Allah swt ampunkan semua dosa kita.
Wallahualam


Terima kasih kerana membaca.
Jangan segan untuk komen :)





Ketahui lagi :








Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This Share on Google Plus Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Jom tengok ni :